Verschillende inwoners van de Pierstraat, tussen de A12 en de Tuinlei, meldden ons dat de grote bomen in hun straat het daglicht uit hun woning wegnemen. Tezamen met de afwezigheid van openbare verlichting aan de zijde van Aartselaar, zorgt dit ervoor dat de bewoners in volle zomerperiode overdag kunstmatige verlichting in hun woning moeten gebruiken om niet in het donker te zitten. Ook zorgen de grote overhangende takken voor overlast bij de inwoners.

Het probleem is des te opmerkelijker omdat aan de oorsprong ervan het niet snoeien of knotten van de bomen ligt. Nochtans staat dezelfde soort bomen ook aan de overkant van de straat, op grondgebied Niel, waar ze wel gesnoeid en geknot worden.

Kris Wils plaatste dan ook hierover een punt op de voorbije gemeenteraad, waar de bevoegde schepen akkoord ging om vanaf 2019 terug te snoeien. In tussentijd zouden de bomen in de lengte kunnen groeien zodat voorbijrijdende vrachtwagens de laaghangende takken niet meer raken. Een redelijk rare uitleg, als je het ons vraagt want blijkbaar heeft men in Niel geen problemen met laaghangende takken door de bomen gewoon te snoeien. We blijven dit alvast voor onze inwoners op de voet volgen.